2007年6月13日 星期三

牧師朋友

i wonder if...



















If I left this world tonight...
I wonder would i truly know..
If I would go to heaven..
Have I earned my own halo..
Have I been the kind of person..
That you would want to call friend..
Have I been there when u needed..
Have I always tried with a helping hand..
Have I made you at least once..
Feel like you meant a lot to me..
Have I touched ur heart & soul..
With some kind word..or deed..
yes if I left this world tonight..
I ask you to answer this so true..
Have I ever even once or twice..
Showed my love from me to you





每年六月都是由我代表我們教會去參加西賓州美以美教會的年會
往年我都會碰上我們教會的幾位卸任牧師
今年只有碰到一位Rev. Huson.
六月七日禮拜四我看到Nikki 和他的未婚夫
Nikki靠近來我耳邊說: “我爸不能來開會, 他又住進UPMC醫院了!”
O! NO! 他早在1997就健康不佳 常請病假以致丟失職位
他曾是外子的病人 是外子最早發現他的肝臟有問題
臨別淚流滿面說我是唯一明白他不是故意怠工的人
九年前搬遷到別地的教會後,不曾再回來我們教會
我都是去開"年會'才能見到牧師他一面
寒暄幾句罷了
聖誕節交換一張卡片
平時沒有甚麼特別交集

牧師說他2007年1月30日做器官移植大手術
換新五種器官:肝臟,胃 ,胰臟,小腸,十二指腸
他很久都無法回去教會傳教
但是復原不錯
也能開車出去買東西了
五月他的獨生女大學畢業
他無論如何都想要去參加
他先去UPMC醫院做歷行檢查
竟發現小腸有排斥現象出現
馬上入院觀察至今出不了院

那天本區的大主教提出來代禱
他希望牧師能早日康復,回去教會傳福音
我不知道會場兩千多人有幾個認識他
但是大家聽到他移植五種器官,都很同情他
會中,大主教用手機打電話給他
我們大聲説: “HI! Warren!” 給他一個精神激勵!
六月八日禮拜五 他內出血變的很緊急
我祈禱希望他一切無礙
六月十日禮拜日
我本來要去參加臺灣同鄉會父親節聚餐
但是我叫外子自己去吃大驂
我則改成去醫院探病
牧師他臉色很慘白
意外看到我的出現
他百感交集的哭泣流淚
他病太久啦!希望能活到明年六月
把女兒嫁出去
他要替女兒證婚
但是他不知道能夠活多久?
我們並不知他的近況
是開年會才知道他住院
他仍感謝外子當年照顧他
他也記得當年替我們24周年證婚的熱鬧情形
但是現他才五十九歲卻病成這個樣子
他妻子才五十一歲就因他而經歷這麼多苦痛
又沒有父母親人當精神靠山
女兒上大學.公公年老須人服侍
丈夫又生病,害怕失去工作沒有收入
每天心力交悴又要負擔大的經濟擔子
九年不見的Nancy身子變的皮包骨,好瘦!!

我帶給她的是臨時在會場買的書及餅乾
臨別,我拿出皮夾,僅留些停車費
把身上所有的錢都給了她
畢竟這是她需要,也是最實用的東西
我不知還能為她做甚麼?
她緊抱著我,謝謝我
又哭訴這些年來有多辛苦
我震撼到她瘦弱的身軀卻承受這麼多苦難
我很不好意思
和她一直沒常連絡
總以為他們過的還不錯吧?!
那裡知道不是我想像的哩!

2006年三月份有一位我們教會的卸任牧師過世
整個教會裡那麼多人曾經聽他佈道
甚或受過他照顧與帶引
但就只有我一個人有心兼有閒
開車快兩小時,去我從未去過的醫院
探望那即將死亡的老牧師 –Rev. Brownfield
不為什麼 只因為他是我第一個認識的牧師
他拉著我的手,卻無法說話了
也只有我去送個奠儀而已
沒有人要和我去
我突然發現我們教會的人不像我那麼念舊呢!
會不會那天我也寂寞的走了
也似風吹兩散完全沒人在意啊?


牧師通常到醫院代禱,希望上帝保佑病人早日康復!
但是牧師老了病了,卻很少有幾個教友來探訪送終
上帝知道我的意思吧!
是否該多給牧師們一些保佑呢?

我的朋友雖然有時像斷線風箏失去聯絡
但是我心中仍舊老要想起我的朋友來
我會靜靜的為我的朋友祈禱
希望一切"健康,喜樂,平安"!

On Tuesday, January 30, 2007, Warren received his multi-visceral transplant. Multi-visceral includes liver, stomach, pancreas, small bowel, and duodenum.....

******************************************
BENEFIT FOR WARREN JONES MEDICAL FUND!!!

A spaghetti dinner and silent auction will be held on June 30th 2007 from 4-7 PM at Bethel United Methodist Church in Lower Burrell, PA. Tickets are $6 for adults and $3 for children.
******************************************


--------------------------------------------------------------------------------

SATURDAY, JUNE 09, 2007 08:04 PM, EDT
Ok the news is better tonight...and I'm claiming that it is going to stay that way!!! Warren continued to bleed through his ostomy throughout the night and this morning. He was given six units of blood during this time. A scope done in the middle of the night did not reveal where the bleed was coming from. Two more scopes were done this afternoon. I was told if they could not find the bleed Warren would be taken to the O.R. for exploratory surgery. After several hours I went back to the TICU and the nurse had just finished cleaning up after the procedures. The upper endsocopy showed nothing, the lower scope pinpointed the bleed and they were able to cauterize the 'bleeder.' After several more hours there was no more fresh blood coming through so that was a very good sign. Dr. Costa came in and said they would give Warren two more units of blood to boost up his numbers. I told him I didn't like being scared this way and he said he didn't like it either! Warren was still pretty sedated so I told him he was ok and that I was leaving and he said 'OK'. He will be kept in ICU for at least 24 hours and then maybe back upstairs if all continues to be well. So...onward we go...this valley sure has been hard to maneuver through but we struggle on...because it's worth it!!! Again, your prayers are what keeps me going...God bless you all!

Personal to Maria and Joanell - thanks!!!

****************************************************
FRIDAY, JUNE 08, 2007 08:59 PM, EDT
Ok, you know how we say one day at a time...how about one hour at a time! If you read my update from an hour ago things were looking up...well...the hospital just called and Warren started to bleed through his ostomy again! Dr. Kareem did not seem overly concerned but said they are taking Warren back to the ICU (as we said before, standard procedure for anyone with bleeds) and hopefully will get it under control quickly. a scope and biopsy will be done tonight and hopefully will show where the bleed is so it can be repaired quickly. So....there you have it. Transplant land...not for the faint of heart.


--------------------------------------------------------------------------------

FRIDAY, JUNE 08, 2007 08:09 PM, EDT
Warren continues to climb his way out of the pit and back on the road to health. The doctor today said he could start back on a regular diet...so what did he want for supper? A peanut butter and jelly sandwich! He was very tired today...some thanks to benedryl but just the immense amount of time he has spent fighting the rejection would make anyone tired! The highlight of the day came when Warren received a phone call from the floor of the Western Penn. Annual Conference of the United Methodist Church...our Bishop called to pray for Warren and he had all the 2000 pastors and laity in session yell out a big "Hi Warren." Our plans were to be at Grove City College this week to attend the conference as usual..but life is anything but usual in the Jones household. So we try to be patient as healing and recovery takes place. Dr. Costa did say a biopsy will be done early next week. Please pray for Warren's physical strength to return and of course for the biopsy to be good. Our entire extended family appreciates the love and concern that has been expressed to us. God bless...